Razgovor s Markom Mišulićem povodom predstavljanja projekta Rentlio

rentlio

Marko Mišulić osnivač je tvrtke Ascendo d.o.o. Zadar, s kojom je lansirao start-up projekt Rentlio. Nakon završenog Ekonomskog fakulteta i radnog iskustva u društvu za upravljanje investicijskim fondovima, gdje je bio lider tima za razvoj kompleksnih modela portfolio optimizacije, uspijeva realizirati projekt koji služi za efikasno vođenje malih objekata u turizmu. Web-aplikacija Rentlio brz je i intuitivan alat koji značajno povećava efikasnost upravljanja malim turističkim objektima. Unatoč dinamičnim promjenama u globalnim trendovima putnika, prvenstveno uvjetovanim snažnim razvojem on-line alata fokusiranih na turistički sektor, velika većina privatnih iznajmljivača u RH još uvijek svojim objektima upravlja oslanjajući se na papir i olovku te na usputna pomoćna rješenja. Rentlio značajno smanjuje administraciju, automatizira cijeli niz svakodnevnih operativnih procesa i omogućava fokus vlasnika na prodaju i uslugu prema gostu.

Ambiciozni ste i uporni, radite još od druge godine fakulteta, jedan ste od rijetkih koji su se odrekli sigurnog posla i karijere u velikoj tvrtki kako biste ostvarili svoje snove i vizije. Kako ste se na to odlučili i kako se sada osjećate?

Da, od druge godine fakulteta do travnja prošle godine radio sam u istoj tvrtki. Nakon gotovo osam godina u meni se počelo nakupljati zasićenje, razilaženje u razmišljanju oko smjera u kojem bi se tvrtka trebala razvijati i jednostavno to više nije bilo to. Odlučio sam presjeći, dati otkaz, okupiti tim i slijediti svoju viziju. Tih osam godina bilo je iznimno korisno i zanimljivo. Od načina na koji sam dobio taj posao, do načina na koji sam s njega otišao. Jedno veliko iskustvo koje će imati značajan utjecaj na sve moje buduće odluke.

Sada, deset mjeseci nakon toga, osjećam se ispunjeno. Nije nimalo lako, ali siguran sam da smo na pravom putu i da će se pokazati kako je odlazak iz korporacije i prepuštanje nesigurnim poduzetničkim vodama bio najbolji potez koji sam napravio. Nije sve tako crno u našoj zemlji. Može se i ovdje uspjeti, može se stvarati. Sigurno je teže nego u nekim razvijenijim zemljama, ali ta težina daje dodatnu čar i u čovjeku probudi dišpet koji ga motivira još jače. Uvjeren sam u dugoročni uspjeh. Imamo izvrstan tim koji najvećim dijelom čine programeri. Svakodnevno od njih puno učim i zajedno polako, ali sigurno stvaramo novu vrijednost.

Jeste li od samog početaka imali viziju za aplikaciju Rentlio i kako ste došli do te ideje?

Ideja za Rentlio rodila se iz vlastite potrebe. Prije nekoliko godina, kao i većina obitelji u Dalmaciji, moja je obitelj počela iznajmljivati nekoliko turističkih apartmana. Probali smo sve aplikacije za upravljanje turističkim objektima na koje smo naišli i ni jedna nije potpuno zadovoljavala naše potrebe. Posebno ne u smislu nekih specifičnosti domaćeg tržišta. Tada sam samostalno programirao prototip današnjeg Rentlija i iz razgovora s drugim ljudima koji su se bavili iznajmljivanjem shvatio da i oni imaju iste operativne probleme koje smo imali i mi. To je bio znak da krenem u okupljanje tima stručnjaka koji će prototip pretvoriti u tehnički napredan i korisnički intuitivan alat koji će služiti desecima tisuća obitelji u Hrvatskoj koje se bave iznajmljivanjem.

Koliko vaša aplikacija Rentlio pomaže turističkim iznajmljivačima i na koji način?

Većina IT projekata koji se pojavljuju u turističkom segmentu zasniva se na izradi klasičnih portala, gdje se vlasnicima objekata nudi mogućnost oglašavanja. Mi smo krenuli potpuno suprotnim smjerom i umjesto još jedne oglasne platforme napravili kompleksan, a prosječnom korisniku razumljiv alat koji mu rješava svakodnevne operativne probleme. Većina iznajmljivača i dalje evidenciju o dolascima i odlascima gostiju vodi uz pomoć papira i olovke, nema kontrolu i statistiku plaćenih provizija kanalima prodaje, ne poznaje dovoljno dobro potrebe svojih gostiju i slično. Rentlio objedinjuje upravljanje svim poslovnim procesima s kojima se susreću vlasnici, od toga da pamtite sitne detalje o svojim gostima, što podiže razinu usluge, do činjenice da imate jedinstven kalendar na kojem se automatski prikazuju sve rezervacije primljene s najvećih svjetskih on-line booking portala, čime se izbjegava mogućnost dvostrukih rezervacija.

Koliko imate korisnika i u kojoj ste trenutno fazi s razvojem aplikacije?

Krajem listopada započeli smo s testnom fazom aplikacije. Od listopada do danas gotovo 700 objekata se registriralo i probalo aplikaciju. Reakcije korisnika su fenomenalne i to je ono najvažnije u cijeloj priči. To nam daje pravo da vjerujemo kako smo na putu nečeg velikog. Priča o aplikaciji nevjerojatno se brzo širila. Nismo očekivali tako veliki odaziv i interes, s obzirom na to da nikakav plaćeni marketing još nismo radili. No, korisnici koji su aplikaciju probali širili su glas o njoj i baza se jednostavno povećavala, najvećim dijelom preporukama korisnika. Ovih dana završava ta testna faza i krećemo s komercijalnu fazu. Žao mi je što nismo uspjeli nešto ranije završiti s testnom fazom, ali što je, tu je. To je iznimno kompleksan sustav, stoga nismo htjeli kretati s komercijalnom fazom dok aplikacija ne prođe sve testove.

Planirate li širenje na tržište izvan Hrvatske?

Svakako. No, to je projekt za sebe i nećemo brzati s tim. U fokusu nam je sada domaće tržište i potrebe domaćih korisnika. U našoj je zemlji više od 60 tisuća privatnih iznajmljivača. To je i više nego dovoljno veliko tržište da mu se posvetimo i da ono ima svoju poslovnu logiku. Sljedeća godina bit će godina u kojoj planiramo krenuti na međunarodno tržište. Mislim da imamo neke značajne prednosti u odnosu na stranu konkurenciju te ćemo to svakako nastojati kapitalizirati.

image001-3